Tudod mi a siker egyik alapvető kulcsa az üzletépítésben?

termekfejlesztes

Olvasási idő: 4 perc

A termékfejlesztés

A bejegyzés címében szereplő kérdésre a válasz nem egy csinos virágmintás magas sarkú női cipő 🙂

Mit gondolsz miért ezt a képet választottam a termékfejlesztésről szóló bejegyzésemhez? 

Ha arra tippeltél, hogy azért, mert ez a cipő tökéletes példája a sikeres termékfejlesztésnek, akkor neked piros pont jár.

No, vágjunk is bele, nézzük mi is az a termékfejlesztés, és miért fontos eleme a marketingstratégiádnak?

A termékfejlesztés, egy új termék vagy szolgáltatás létrehozásának folyamata. Ez igazából rettentő sok kutatás, ötletelés, tervezés és tesztelés

Sajnos, ezt nem lehet megúszini, de szerintem amellett, hogy sok időt elvesz az értékes idődből, nagyon izgalmas is egyben. 

A termékfejlesztés kulcsfontosságú a marketingstratégiádban, mert ezáltal tűnhetsz ki a hasonló termékeket/szolgáltatásokat kínáló versenytársaid közül.

A termékfejlesztésnek 3 lépése van, melyek a célcsoportod alapos ismerete, maga a terméktervezés- és fejlesztés, illetve az új termék/szolgáltatás tesztelése.

A célcsoport megértése

A termék/szolgáltatás fejlesztése során fontos meghatározni, hogy ki lesz a célcsoportod. Tudnod kell, mit akarnak, és hogyan lehet a legjobban kielégíteni igényeiket.

Az ügyfelek igényeit kutatások és felmérések segítségével azonosíthatod be, erről már bővebben írtam a „Mi az a célcsoport és hogyan találd meg a tökéletes célcsoportod?” c. cikkemben.

A célcsoportod igényeinek alapos elemzése lehetővé teszi számodra, hogy tudjad, milyen termékekre/szolgáltatásokra van szükségük, és milyen jellemzőkkel rendelkező termékeket keresnek.

A terméktervezés és termékfejlesztés

Miután már ismered a célcsoportod igényeit, eljött az ideje, megtervezni és lefejleszteni a termékedet vagy szolgáltatásodat.

A termékfejlesztés során nem szabad figyelmen kívül hagyni a versenytársakat, és a piaci trendeket, körülményeket sem.

Minden egyes terméknek vagy szolgáltatásnak egyedinek kell lennie, és olyan értéket kell nyújtania a vásárlóidnak/ügyfeleidnek, amit mások nem tudnak megadni nekik.

A termék tesztelése

Az új termék/szolgáltatás kifejlesztése után nem szabad megfeledkezned a termék teszteléséről sem, és ennek érdekében visszajelzéseket kell kérned az ügyfeleidtől, vásárlóidtól, követőidtől, feliratkozóidtól!

A vásárlók véleménye azért nagyon fontos, mert ezekből a visszajelzésekből fogod ismerni, milyen jellemzőkkel rendelkező termékeket keresnek, és az új terméked megfelel-e ezeknek az elvárásoknak

Nem utolsó sorban a vásárlói visszajelzések alapján  lehetőséged van a termék/szolgáltatás csiszolására, és az igényeknek megfelelően történő finomhangolásra.

Összegzés - Tudod mi a siker egyik alapvető kulcsa az üzletépítésben?

A marketingstratégia egyik kihagyhatatlan lépcsője a termékfejlesztés, mely alapvető fontosságú a vállalkozásod sikeréhez. 

A termékfejlesztés három lépése:

  1. A célcsoport megértése
  2. A termék tervezése és fejlesztése
  3. A termék tesztelése 

A célcsoport megértése, a fogyasztói igények elemzése, a termékfejlesztés és a visszajelzések meghallgatása mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy olyan termékeket/szolgáltatásokat hozzál létre, amelyek igazán kielégítik a vásárlóid igényeit és elvárásait, illetve arra készteti őket, hogy vásároljanak tőled.  

A folyamatos termékfejlesztés pedig lehetővé teszi, hogy a vállalkozásod hosszú távon is versenyképes és sikeres legyen.

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn

További információra, segítségre van szükséged?

Vedd igénybe ingyenes konzultációmat!

Varga Irén

Varga Irén

20 évnyi vállalkozói és marketing tapasztalatommal segítek kezdő vállalkozóknak a sikeres üzletépítésben. Köszönöm, hogy nálam jártál, remélem hasznosnak találtad a bejegyzésem. Vállalkozásra fel!

Szívesen benéznél a jövőben is a kulisszák mögé?

Ok, mert én szívesen osztok meg veled további vállalkozással és marketinggel kapcsolatos titkokat, ha az alábbiakban ezt jelzed.

A Küldés gombra való kattintással elfogadom az Adatvédelmi Tájékoztatót.