Most, hogy megbeszéltük, mi a piaci pozicionálás, és miért fontos a vállalkozásod számára, nézzük meg, hogy pontosan hogyan használhatod fel az értékesítés növelésére és a versenytársak megelőzésére.
Az első dolog, amit meg kell tenned, hogy megtaláld azt piaci rést, amit ki fogsz használni.
Ahelyett, hogy megpróbálnál minden vásárlónak, ügyfélnek megfelelni, koncentrálj egy adott szakterületre, és válj annak szakértőjévé.
Ez azt jelenti, hogy egy bizonyos típusú termékre vagy szolgáltatásra, földrajzi régióra vagy célközönségre összpontosítasz. Meríts ötletet fentebb, a táblázatban bemutatott pozicionálási és célcsoport kiválasztási példákból!
Olyan tartalmakat kell létrehoznod, amelyek segítenek abban, hogy a terület szakértőjeként pozícionálhasd magad.
Írhatsz a szakterületedhez kapcsolódó hasznos információkat tartalmazó blogbejegyzéseket, social media posztokat. Készíthetsz YouTube videókat, amelyekben útmutatókat, vagy interjúkat mutathatsz be más szakértőkkel, stb.
Minél több értékes tartalmat hozol létre, annál valószínűbb, hogy az emberek az adott terület szakértőjeként ismernek majd el.
Nagyon fontos továbbá, az egyedi értékesítési ajánlatát is. Hogy kitűnjél a versenytársak közül, emeld ki azokat a különleges jellemzőket vagy tulajdonságokat, amelyek megkülönböztetik termékedet/szolgáltatásodat, erősen összpontosíts arra, ami megkülönböztetet másoktól, hogy a vásárlók, ügyfelek rögtön tudják, miért érdemes a tiédet választani másokéval szemben!
Végezetül pedig használd ki a rendelkezésre álló média lehetőségeket!
Vegyél részt a szakterületedhez kapcsolódó releváns médiaeseményeken vagy konferenciákon.
Ez sokat segít az általad kínált termékek/szolgáltatások ismertségének elterjesztésében, és hitelességet biztosít, amelyre a vásárlóidnak, ügyfeleidnek szüksége lehet, mielőtt eldöntenék, hogy akarnak-e tőled vásárolni.