Hogyan indíts sikeres vállalkozást?

hogyan-indits-sikeres-vallalkozast

Lépj túl legmerészebb álmaidon!

A vállalkozó szellem mindenkiben ott él és csak kiteljesedésre vár.

Akkor is, ha te eddig úgy tudtad, hogy ez lehetetlen. Akkor is, ha félsz elrugaszkodni a biztosnak tűnő alkalmazotti léttől. És akkor is, ha jelenleg úgy gondolod, nincs egyetlen kézzel fogható ötleted sem!

Ugyanis ezek az aggályok pusztán az eddigi berögződéseid végtermékei. A társadalom alapját adó hiedelmek óhatatlanul rád is hatást gyakorolnak. Ám ezek, ha nem is könnyedén, de átléphetőek.

Egyetlen lépéssel kezdődik az egész folyamat. Egyetlen választással. Olyan döntéssel, amivel magadra, a jövődre, a szárnyalásodra szavazol!

Üzleti ötlet

Az ötlet, a vízió, a látomás, a szenvedéllyel átitatott gondolat – hívhatjuk sokféleképpen, ez az a komponens, ami alapként szolgál. Ha ez instabil, akkor az üzleti építkezés kártyavárként dőlhet össze.

De mi az, ami a stabilitást adja?

Az elhivatottság, a profizmus, a lelkesedés és a kreativitás. Ha valamit szeretsz csinálni, vagy valamihez vonzódsz, esetleg akadnak területek, ahol professzionális szintre fejlesztetted magad, vagy úgy véled, tanulni sohasem késő, és szívesen fejest ugranál az egyelőre ismeretlenbe, akkor a vállalkozó szellem máris megjelent benned, körülötted.

A rendíthetetlen elszántság a siker talapzatának alapköve. Ha te hiszel az álmodban, abban a termékben vagy szolgáltatásban, ami neked és talán sokaknak a jövőt jelenti, akkor ez olyan üzemanyaggá válhat, ami a legcammogósabb periódusokon is átlendíthet.

(Ha nincs üzleti ötleted, de a lelkesedés megvan benned a vállalkozóvá váláshoz,  javaslom a „Hogyan válassz sikeres üzleti ötletet” című bejegyzésemet.)

Piackutatás

Ha az ötlet megfogant a szívedben, elmédben, akkor következhetnek a szakmai lépések.

A piackutatás során a legfőbb kérdés, hogy van-e kereslet arra, amit kitaláltál? Amennyiben igen, ha az igény vitathatatlanul jelentkezik, akkor milyen fokú az érdeklődés?

Azt is fel kell deríteni, hogy a konkurencia, ha van, mit és hogyan csinál, kínál?

Sokan ezen a ponton bizonytalanodnak el teljesen, mert ha vannak versenytársak, akkor – egyesek szerint – felesleges sokadik résztvevőként belecsobbanni a felhozatal tengerébe. Ez az elképzelés, azonban nem helytálló.

Az csak egy dolog ugyanis, hogy akad még dudás a csárdában, de nem ez a lényeg. A sarkalatos pont ott keresendő, hogy te miben tudsz többet, jobbat, másabbat ajánlani? 

Mert nincs belőled még egy a világon, ezért az, amit és ahogyan nyújtasz, egyedi és példa nélküli.

Marketing

Először is el kell dönteni, hogy mi legyen a vállalkozási forma. Egyéni vállalkozás, esetleg Bt., Kft.?

Ha ez megvan, akkor a pénzügyi tervezés a költségvetés részleteire fókuszál, mennyi tőke szükséges az elinduláshoz, illetve mikor és mennyi bevétel várható a startot követően?

Ha ezek a számok realizálódnak akkor az is lekövethetővé válik, hogy nagyjából mekkora az a pénzmennyiség, amivel érdemes nekifutásból rendelkezned, különösen a kezdeti időkben.

A marketingterv elkészítése, a brand kitalálása kulcsfontosságú.

A közhiedelem szerint, egy jó termék vagy szolgáltatás eladja önmagát. Ez részben igaz is, de előbb hallatni kell a hangját az ötletednek ahhoz, hogy a célcsoport tagjai felkapják a fejüket.

Ehhez pedig weboldalra/webshopra, hirdetésekre, közösségi oldalon való megjelenésekre, blogbejegyzésekre és sok másra van szükség. Minél több felületen bukkansz fel, annál nagyobb eséllyel érheted el jövendőbeli vevőidet.

Összefoglalás - Hogyan indíts sikeres vállalkozást?

A fent leírtak alapján tehát a három fő kardinális pont: 

  1. Üzleti ötlet
  2. Piackutatás
  3. Marketing terv

Szóval mi a te, saját ötleted, utad, vágyad és álmod, amit csakis te adhatsz a nagyvilágnak?

Vágj bele! Vállalkozásra fel!

Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn
Varga Irén

Varga Irén

20 évnyi vállalkozói és marketing tapasztalatommal segítek kezdő vállalkozóknak a sikeres üzletépítésben. Köszönöm, hogy nálam jártál, remélem hasznosnak találtad a bejegyzésem. Vállalkozásra fel!

További segítségre van szükséged?

Vedd igénybe ingyenes vállalkozás indítási konzultációmat!

Szívesen benéznél továbbra is a kulisszák mögé?

Mert én szívesen osztok meg veled további vállalkozással és marketinggel kapcsolatos titkokat, ha az alábbiakban ezt jelzed.

A Küldés gombra való kattintással elfogadom az Adatvédelmi Tájékoztatót.