Hogyan alakítsd ki az áraidat
kezdő vállalkozóként?

hogyan-alakitsd-ki-az-araidat-kezdo-vallalkozokent

Olvasási idő: 5 perc

Az árazási stratégia fontossága

Sokan a kezdeti időszakban nehézségekbe ütköznek az árazás terén, és nem tudják, hogyan alakítsák ki a megfelelő árakat. 

Azonban ne aggódj, mert ebben a cikkben segítek neked, hogy tisztán lásd, milyen fontos az árazási stratégia a sikeres üzletépítésben és milyen lépéseken kell végigmenni.

Az árazási stratégia – amely a sikeres marketingstratégia egyik fontos lépése – az árak meghatározásának módja. A stratégia kialakításakor figyelembe kell venned a költségeid, az elérhető profitot, a versenytársak árait, valamint a vevők igényeit és elvárásait

Az árakat az alapján kell meghatározni, hogy milyen pozíciót szeretnél elfoglalni a piacon.

Tanulmányozd és ismerd meg a piacot!

Az első lépés az árak kialakításában, hogy megismerd a piacot, amelyben te is tevékenykedni fogsz.

Végezz piackutatást, hogy milyen árakkal dolgoznak a versenytársakés milyen minőségűek az általuk nyújtott szolgáltatások.

Helyezd magad a vevő helyébe, hogy képes legyél az ügyfél szemszögéből átgondolni az árakat!

Mennyit lennél hajlandó fizetni saját termékedért vagy szolgáltatásodért? 

Határozd meg az alapvető költségeket!

Fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy milyen költségek merülnek fel a vállalkozásodban

Számold ki a termék előállítása során keletkező költségeket, mint például az anyagok, az energiafogyasztás, szállítás, stb. Ezután add hozzá a profitot, amit szeretnél elérni, és így megkapod az árat.

Csak akkor tudod meghatározni a profitot, ha pontosan tudod, mennyibe kerül a termék/szolgáltatás előállítása, és azok a költségek, amelyek a termék vagy szolgáltatás megteremtése során felmerülnek.

Ne felejtsd el a versenyképességet!

Az árak kialakításánál fontos, hogy versenyképes árakat állíts be, de ugyanakkor ne engedd, hogy aláássák a tevékenységed értékét. 

Ha az árak túl alacsonyak, akkor az ügyfelek azt hihetik, hogy a minőség is alacsonyabb, mint amit ténylegesen nyújtasz.

Figyelj a piaci árak változásaira!

Az árak kialakítása nem egy egyszeri feladat, és nem is állandó. 

Az idő múlásával változhat a piac, a verseny és a költségek is. 

Figyelj oda ezekre a változásokra, és ha szükséges, akkor állítsd át az árakat.

Az árak terén való rugalmasság lehetővé teszi számodra, hogy gyorsan reagálj a változó piaci feltételekre.

Ne lény túl szigorú magaddal!

Végezetül, ne légy túl szigorú magaddal, ha az árak kialakításáról van szó. 

A kezdeti időszakban nehéz lehet megtalálni a megfelelő árszintet, de ne aggódj, idővel javítani tudsz rajta. 

A fontos, hogy próbálj meg kiegyensúlyozott árakat kialakítani, amelyek megfelelő profitot eredményeznek, de ugyanakkor nem riasztják el az ügyfeleket.

Összefoglalás - Hogyan indíts sikeres vállalkozást?

Ha ezeket az árazási stratégiákról szóló tippeket követed, képes leszel az áraidat hatékonyan és versenyképesen meghatározni. 

  1. Tanulmányozd és ismerd meg a piacot!
  2. Határozd meg az alapvető költségeket!
  3. Ne felejtsd el a versenyképességet!
  4. Figyelj a piaci árak változásaira!
Gondolkodj a terméked vagy szolgáltatásod értékében, ismerd az éppen aktuális piaci trendeket, hozz megfelelő árstratégiai döntéseket és ne félj változtatni szükség esetén!
 
Ne feledd, az árak kialakítása egy folyamat, és idővel javulni fog az eredményességed.
 
 
Facebook
Pinterest
Twitter
LinkedIn

Van még további kérdésed?

Kérjed az ingyenes konzultációmat!

Varga Irén

Varga Irén

20 évnyi vállalkozói és marketing tapasztalatommal segítek kezdő vállalkozóknak a sikeres üzletépítésben. Köszönöm, hogy nálam jártál, remélem hasznosnak találtad a bejegyzésem. Vállalkozásra fel!

Szívesen benéznél a jövőben is a kulisszák mögé?

Ok, mert én szívesen osztok meg veled további vállalkozással és marketinggel kapcsolatos titkokat, ha az alábbiakban ezt jelzed.

A Küldés gombra való kattintással elfogadom az Adatvédelmi Tájékoztatót.